201710.27
0

Darbo sutarčių keitimo ir privalomų vidaus politikų diegimui įmonėse įgavus pagreitį, dalis darbdavių susiduria ir su pokyčiams nepalankiomis darbuotų kolektyvo reakcijomis: jie nenori pasirašyti naujos redakcijos darbo sutarčių, nesutinka susipažinti su naujomis politikomis, prieštarauja pasikeitusiems konfidencialumo įsipareigojimams.

Karolina Laurynaitė, verslo ginčų advokatų kontoros JUREX advokatė teigia, kad net ir kelis šimtus darbuotojų turinčioje įmonėje darbo santykių pokyčių įgyvendinimas gali būti sklandus, jei apie tai su darbuotojais bus kalbamasi iš anksto.

Padėdami savo klientams įgyvendinti naujojo Darbo kodekso padiktuotas naujoves įsitikinome, kad svarbu sudaryti galimybę darbuotojams klausti ir gauti rūpimus atsakymus.

Rekomenduojame 5 žingsnius, kurie gali padėti išvengti didesnių konfliktų:

1. Iš anksto informuokite darbuotojus apie būsimų pokyčių poreikį, pagrindą  ir jų esmę. Tai galima padaryti elektroniniu pranešimu, darbuotojų susirinkime ir kitais panašiais būdais.

2. Naujus dokumentus (darbo sutartis, konfidencialumo ir nekonkuravimo susitarimus) darbuotojams susipažinti pateikite  iš anksto (pavyzdžiui, nusiųskite el. paštu).

3. Sukurkite galimybę visiems darbuotojams užduoti jiems rūpimus klausimus dėl naujų dokumentų (pavyzdžiui, el. paštu ar kitu el. būdu, kad užduodamas klausimus darbuotojas jaustųsi drąsiau). Skirkite tam protingą laiko tarpą, bent savaitę.

4. Analizuokite ir sisteminkite visus gautus klausimus ir nuogąstavimus: tai puikus informacijos šaltinis apie kolektyvo nuotaikas, baimes ir netgi motyvaciją bei lojalumą.

5. Atsakykite į visus iškylančius darbuotojų klausimus ar nuogąstavimus. Tai verta padaryti netgi bendro darbuotojų susirinkimo metu.

Taip pat nepamirškite, kad naujovių įdiegimui ir pristatymui į pagalbą visuomet galite pasitelkti konsultantus, kurie gali ne tik parengti aktualias dokumentų formas, bet ir padėti tinkamai iškomunikuoti reikiamą informaciją darbuotojams, atsižvelgiant į individualius poreikius.

Advokatų kontoros JUREX profesionalų komanda turi sukaupusi patirtį ne tik konsultuojant ar rengiant reikiamas formas, susijusias su darbo santykiais, bet ir padedeant vadovams įgyvendinti pokyčius.